Vítězná premiéra ŠKODY 130 LR v Příbrami

39.SVKrallyPbram20180233

Je to téměř rok, kdy jste mohli naposledy číst reportáž o bratrech Petrovi a Martinovi Hejhalových z Dlouhé Vsi. Je to více než 21 let, kdy poprvé usedli do vozu Škoda 110 a odstartovali v MČR v rallye historických automobilů.

RYCHNOV N. K. - V letošní sezoně však nastala jedna zásadní změna. Bratři nechali poprvé stařičkou stodesítku v garáži a premiérově vyrazili s čerstvě dostavěným vozem ŠKODA 130 LR.

Při této premiéře, která se uskutečnila při SVK Rallye Příbram, nenechali nic náhodě a vůz si nejprve důkladně otestovali na tzv. oficiálním Shakedownu. V samotné soutěži na ně čekalo 14 rychlostních zkoušek (RZ) v celkové délce 155km v okolí Milína, Příbrami Sedlčan po rychlejších, ale vesměs úzkých uskákaných asfaltech s mnoha horizonty. Díky krásnému počasí se kolem trati sešlo velké množství nedočkavých diváků.

Před startem panovalo v týmu Hejhalů velké napětí a nejistota. Všichni s velkým očekáváním sledovali, jak se bude dařit…

39.SVKrallyPbram20180445

První sobotní RZ byla pro Petra především učební, přesto sedmý dosažený čas z 34 startujících oba povzbudil. Vše šlo nadále bez problémů. Petr byl z nového vozu nadšen a rychle si zvykal na lepší jízdní vlastnosti, brzdy a především silnější motor. Hejhalovým patřila zatím 3. příčka ve třídě a 7. absolutně 15vt. za Suzukou Michálka a 6vt. před Peugeotem Hýbnera.

V první servisní zastávce se na ještě syrovém voze vše důkladně zkontrolovalo a mohlo se pokračovat druhým kolem. V odpolední sekci byl bohužel pořadatel nucen z důvodu překročení vyšší průměrné rychlosti a havárie soudobého vozu dvě RZ zrušit. Petr pokračoval v nastoleném tempu a díky dvěma časům v elitní desítce zvýšil v součtu prvního dne náskok na osmého Hybnera na 11,1vt., na šestého Michálka ztráceli Hejhalovi 16vt. Ve třídě byli zatím třetí za Freiem o 1,29 min. a Šimurdou o 1,17min. jedoucí se stejným vozem Š 130 LR . Následoval noční servis.

V neděli se vstávalo celkem brzy, aby první vůz stihl vystartovat již před šestou hodinou. To Hejhalovým vůbec nevadilo, a na RZ9 zajeli opět sedmý čas. Navíc se díky smůle Šimurdy a jeho rozpadlé řemenici posunuli na 2. místo ve třídě. Následující RZ byla opět z důvodu havárie zrušena a soutěž pokračovala RZ11, kde se davy diváků těšily na populární Dublovický skok. Hejhalovi si na něm doskočili až na dělené 4. místo v RZ! Celkově byli šestí. Ani tentokrát nebylo v servisní zóně potřeba na novém voze zásadních oprav a po běžné prohlídce vozu se šlo do finále.

Petr si rychle zvykal na skvělé vlastnosti a výkon nového vozu. Důkazem toho byl další 4. čas tentokrát na RZ13 a posun již na 5. místo absolutně. Za cílem této RZ musel řešit problémy s přehříváním motoru do té doby vedoucí muž třídy E5 Frei. Prasklé těsnění pod hlavou mu bohužel i přes velké úsilí nedovolilo do poslední RZ odstartovat. Hejhalovi se tak znenadání ocitli na prvním místě ve třídě E5 a když dvě zatáčky před cílem poslední RZ odpadl na motor i Michálek, Petr s Martinem si mohli vychutnat hned na první soutěži s novým vozem pocit vítězství ve třídě E5 a 4. místo absolutně.

DSCF8219„Byl to skvělý závod a premiéra, o které se nám ani nesnilo. Radost z jízdy nám nezkazila ke konci trochu stávkující převodovka a ani nečekaný výlet mimo trať. Závodění s tímto vozem je úžasné a moc jsme si to s bráchou užili. A věřím, že jsme neudělali radost jen sobě,“ byl nadšený po dojezdu Martin Hejhal.

V soutěži využil silného vozu Ford Escort RS Cosworth Neumann a zvítězil. Druhý Kotrmon se stejným vozem na něj ztratil 2,03.7 min. a třetí místo vybojoval po bezchybném výkonu Štolfa s vozem Rover Metro GTi, který ztratil 3,16.1 min. Příští a zároveň poslední soutěží historiků je Rallye Vsetín na konci října.

Čtenářská diskuze