V příhraničí budou dalších 10 let jezdit vlaky GW Train Regio

KRAJ – Královéhradecký kraj uzavřel smlouvu na zajištění veřejné železniční dopravy v poslední chybějící části jeho území. Drážní dopravu v česko-polské příhraniční oblasti v dalších 10 letech zajistí společnost GW Train Regio.

„Loni v září jsme s Českými uzavřeli smlouvu na zajištění veřejné železniční dopravy na většině území Královéhradeckého kraje. Chybělo nám ale smluvně zajistit poslední část v rámci příhraniční dopravy na Trutnovsku a Náchodsku. To se nám teď podařilo a mezi Teplicemi nad Metují, Trutnovem a státními hranicemi budou v dalších 10 letech jezdit vlaky GW Train Regio. Tyto služby budeme objednávat po vzájemné dohodě s Úřadem maršálka Dolnoslezského vojvodství s cílem zajištění mezihraničního železničního spojení pro občany ČR a Polska. Našim polským partnerům patří velké poděkování za spolupráci,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

Drážní dopravce GW Train Regio bude od 16. dubna 2022 zajišťovat dopravu na těchto tratích:

trať č. 027 Teplice nad Metují – Meziměstí – Mieroszow – Walbrzych – Wroclaw

trať č. 043 Trutnov – Královec – Lubawka – Kamienna Gora – Sedzislaw

Kraj dopravci zaplatí 44 milionů korun

Podle propočtů by vlaky GW Train Regio měly za desetileté období najezdit více jak 273 tisíc kilometrů, za které kraj dopravci zaplatí 44 milionů korun.

„Skutečně vyplacená celková výše kompenzace bude ale závislá na řadě faktorů, jako je rozsah objednaného dopravního výkonu, skutečné výnosy, výše státního příspěvku, indexace nákladových položek a případně při naplnění dalších smluvních podmínek,“ upřesnil radní pro dopravu Václav Řehoř.

Královéhradecký kraj hlavní část železničního tendru dokončil v září roku 2021. V regionu díky tomu od prosince 2021 zajišťují na objednávaných tratích veřejnou drážní dopravu České dráhy. Jejich vlaky za dobu 10 let v regionu najedou 58 milionů vlakokilometrů, za které kraj zaplatí 9,3 miliardy korun.

V rámci trvání nové smlouvy dopravce nasadí čtyři desítky nových nízkopodlažních vlaků. Omlazením tak projde až 70 % všech vlaků nasazených v Královéhradeckém kraji.

Čtenářská diskuze
Tags: ,