V neděli 12. června se mění jízdní řády

KRAJ - Červnová celostátní změna jízdních řádů se týká také železniční a autobusové dopravy v Královéhradeckém kraji. Některé změny začnou platit až od září. Již nyní ale dochází k rozšíření integrovaného dopravního systému IREDO do Středočeského kraje.

Integrovaný dopravní systém IREDO funguje v Královéhradeckém a Pardubickém kraji a platí ve vlacích i autobusech.

„Systém IREDO se na železnici rozšíří o několik úseků tratí ve Středočeském kraji, například Kolín – Týnec nad Labem, Nymburk – Rožďalovice, Mladá Boleslav – Dolní Bousov, Nymburk – Velký Osek – Kolín nebo Čáslav – Žleby. Tuto změnu ocení především cestující na pomezí východních a středních Čech,“ uvedl radní Václav Řehoř, který je odpovědný za oblast dopravy.

Jízdní řád sezonních vlaků jezdících mezi Adršpachem a Teplicemi nad Metují se upraví na základě skutečné poptávky ze strany veřejnosti. Posilové vlaky, které zahušťují četnost spojení na třicetiminutový interval, nebudou během zářijových víkendů jezdit. Naopak se rozšíří provoz vlaků o víkendech a ve svátek v průběhu října. V úseku mezi Adršpachem a Teplicemi pojedou každou hodinu namísto dosavadních dvou hodin.

Změny na trati od září

Na trati 021 (Hradec Králové – Letohrad) se od 1. září v odpolední špičce pracovních dnů rozšíří provoz vlaků z Doudleb nad Orlicí do Letohradu a zpět.

„Vlaky zkušebně pojedou do konce června 2023. O jejich zachování pro následující období se rozhodne podle skutečného využití cestujícími,“ řekl radní pro dopravu.

Dobrušsko

Z důvodu ukončení spolupráce kraje a závodu Škoda Auto Kvasiny na provozu linky 349 Červený Kostelec – Nové Město nad Metují – Kvasiny – Rychnov nad Kněžnou je tato linka zkrácena do trasy Červený Kostelec – Česká Skalice. Cestující do Solnice a Rychnova nad Kněžnou mohou využít spoje linky 309.

S ohledem na nulové využití je na lince 260 zrušen první ranní spoj z Hlinného (4.40) do Dobrušky. Tento spoj nově bude začínat až v Dobrém.

Do zastávky Česká Skalice,,masokombinát je v pracovních dnech odkloněn spoj linky 263 s odjezdem ve 4.35 z České Skalice do Dobrušky.

Rychnovsko a Kostelecko

Ze zmíněného důvodu ukončení spolupráce kraje a závodu Škoda Auto Kvasiny na provozu linky 349 Červený Kostelec – Nové Město nad Metují – Kvasiny – Rychnov nad Kněžnou je tato linka zkrácena do trasy Červený Kostelec – Česká Skalice.

V úseku Rychnov nad Kněžnou až Nové Město nad Metují lze využít spoje linky 309.

Do zastávky Kvasiny,,konzum bude v pracovní dny večer nově místo linky 931 veden spoj linky 225.

Dva víkendové spoje linky 225 nově začnou svou jízdu v Rychnově nad Kněžnou až u železniční stanice, neobslouží tak zastávku střed, odkud tyto spoje využívá minimum cestujících.

Pro zajištění souladu číslování linek na pomezí Královéhradeckého a Pardubického kraje dochází ke změně označení linky 250 na nové číslo 931.

Mezikrajské linky

Rovněž autobusů se dotkne rozšíření územní působnosti integrovaného dopravního systému IREDO. Na mezikrajských linkách v okolí Chlumce nad Cidlinou a Mladé Boleslavi budou mít tarify IREDO a PID (Pražská integrovaná doprava) územní přesahy za mezikrajské hranice.

„Pokud pojede cestující jen v rámci jednoho kraje, bude odbaven podle tarifu příslušného kraje. Ti, co pojedou přes krajskou hranici, si mohou tarif zvolit. Proti stávajícímu systému, kdy cestující dostávají dvě jízdenky, je to zjednodušení,“ dodal Václav Řehoř.(voř)

 

———–

Změny vlakových jízdních řádů od 12. 6. 2022

V neděli 12. června také vstoupí v platnost celostátní změna jízdních řádů železniční dopravy.

Trať 021 Hradec Králové – Letohrad, Častolovice – Solnice

Mezi Doudleby nad Orlicí a Letohradem bude rozšířen provoz vlaků v odpolední špičce pracovních dní:

Vlak Sp 1837 (Týniště nad Orlicí 16:31 – Doudleby nad Orlicí 16:51) nově pojede až do Letohradu (příjezd 17:27).

vlak Sp 1840 (Doudleby nad Orlicí 17:09 – Hradec Králové 17:58) nově pojede již z Letohradu (odjezd 16:36).

V nově obsluhovaném úseku Doudleby nad Orlicí – Letohrad a zpět pojedou výše uvedené vlaky ve zkušebním režimu v pracovní dny od 1. září 2022 do 30. června 2023. O zachování vlaků i v následujícím období bude rozhodnuto na základě jejich skutečného využití cestujícími.

Soupravy vlaků Sp 1824 (Letohrad 5:30 – Hradec Králové 6:55) a Os/Sp 1792 (Choceň 5:56 – Hradec Králové 6:49) nově pojedou v úseku Týniště nad Orlicí – Hradec Králové spojené. Touto změnou dojde ke zvýšení stability jízdního řádu ve vytíženém traťovém úseku mezi Týništěm nad Orlicí a Hradcem Králové.

Vlak Os 5164 (Doudleby nad Orlicí 6:30 – Týniště nad Orlicí 6:59) bude nově veden i v červenci a srpnu, pojede tedy každý pracovní den.

Trať 026 Choceň – Náchod, Opočno pod Orlickými horami – Dobruška

Vlak Os 1792 bude nově veden pouze v úseku Choceň (5:56) – Týniště nad Orlicí (6:25). Ve dnech školního vyučování se souprava tohoto vlaku bude v Týništi nad Orlicí spojovat s vlakem Sp 1824 a dále do Hradce Králové pojedou společně.

Vlak Sp 1881 nově pojede z Týniště nad Orlicí o 6 minut dříve (5:53).

 

Rozšíření územní působnosti IDS IREDO na železnici

Integrovaný regionální systém IREDO se na železnici rozšíří o tyto úseky tratí:

trať 010 Kolín – Týnec nad Labem,

trať 020 Velký Osek – Dobšice nad Cidlinou,

trať 060 Nymburk hl.n. – Nymburk město,

trať 061 Nymburk – Rožďalovice,

trať 064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov,

trať 231 Nymburk – Velký Osek – Kolín,

trať 236 Čáslav – Žleby.

 

Čtenářská diskuze
Tags: ,