Škoda 110 bratří Hejhalů odjela poslední rally?

zk_imgp6944 (1)

Letos sporadicky startující posádka Petra a Martina Hejhalových z Dlouhé Vsi se rozhodla vrátit na Moravu a startovat na poslední soutěži šampionátu MČR historiků ve XIV. ročníku Rally Vsetín.

RYCHNOV N. K. - Před startem čekalo posádku spoustu práce. Opravit karoserii na jejich Škodě 110, poté co se jim na nedávné Čendově RZtce v plné rychlosti otevřela kapota a vůz skončil v příkopě. Vše se však stihlo.

Hustá ranní mlha se ještě před startem včas ztratila a posádky přivítalo opět nádherné počasí.  Nic tak nebránilo startu 23 posádek do 7RZ (rychlostních zkoušek), které měřily celkem 70km. Hejhalovi však ještě před projetím první časové kontroly museli začít řešit vážný problém téměř nefunkční spojky. Již to vypadalo na brzké odstoupení.

Desetivteřinová penalizace

Na první RZ však nepěkně havaroval jeden ze soudobých vozů. RZ1 musela být zrušena a z ničeho nic měli Hejhalovi k dobru 30 minut na opravu. Po rozborce a opravě těsnění spojkového válce byla jejich „Bobina“ opět v plné kondici. Desetivteřinová penalizace jim radost rozhodně nezkazila. „Díky patří všem kamarádům a soupeřům za podporu. Hůře na tom byl také „Dlouhovesák“ Leoš Vašátko „Šátek“, kterému jeho soudobé Mitsubishi nevydrželo ani 2km. Tak snad bude mít příště více štěstí,“ popřál Vašátkovi Martin Hejhal.

A mohlo se začít naostro. Po čtrnáctém čase celkově na RZ2 zamířili Hejhalovi do servisní zóny. Vše již fungovalo, a tak stačilo provést běžnou kontrolu. Posádky čekaly tři těžké RZ po Hostýnských hřebenech. Hejhalovi zajeli na RZ3 a RZ4 – 13. a 14. čas a posunuli se tak v celkovém pořadí na 14. místo, 4vt. za Steuera (Š130LR) a 0,7vt. před Herolda (Opel Astra GSi). Jedenáctým nejrychlejším časem na RZ5 si ještě o jedno místo polepšili.

Konec letošní sezony a možná i kariéry

Petr si pouze stále více stěžoval na špatně řaditelný třetí rychlostní stupeň. Na rozborku převodovky však není v půlhodinovém servise, který následoval, čas. Zbývaly poslední dvě RZ do konce letošní sezony a možná i do konce kariéry tak výjimečného vozu, jakým je Škoda 110 „Bobina“ bratří Hejhalů, která poprvé vyjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi v roce 1969. První sportovní jízdu okusila o 28 let později.

Vše bylo jinak

Závěr se Hejhalům vydařil. Desátý a dvanáctý čas je posunul na 11. místo celkově 22vt. za Steuera. Heroldovi odskočili na 26,1vt.

„Nakonec však bylo vše ještě trochu jinak. Pátý Daněk na Škodě Favorit byl po protestu vyloučen za větší objem motoru, a proto loučení nejen se sezonou dopadlo pro nás více než důstojně, když naše škodovka zakončila soutěž v TOP 10. Vítězem soutěže se stal Hustý (Mercedes-Benz 190 E), o 34,7 vt. druhý A. Jirátko (BMW 2002 TI) nakonec pokořil modernější BMW 318 iS Kučery, i když pouze o 12vt. Přesto, že jsme startovali v této sezoně 2017 pouze na dvou soutěžích, vybojovali jsme 5. místo v kategorii II. a druhé ve třídě C0. Děkujeme za podporu všem partnerům, kterými jsou Autosklo-Servis Rychnov n. K., ASSA ABLOY Czech & Slovakia Rychnov n. K., RENOVAK Kostelec n. O., Podorlická sodovkárna Rychnov n. K. a Orlický týdeník,“ byl spokojený s neúplnou sezonou Martin Hejhal.

Čtenářská diskuze