Rovanperä vyhrál 46. ročník Rallye Bohemia, Jan Kopecký druhý

kopecký

MLADÁ BOLESLAV - V České republice startoval poprvé a hned vyhrál. Nemůže však bodovat do národního šampionátu, a tak v tomto hodnocení získal nejvíce bodů Jan Kopecký (Škoda Fabia R5), v cíli celkově druhý.

Druhý den bylo na „Bohemce“ na programu sedm rychlostních zkoušek v celkové délce 77,28 kilometrů. Počasí nastavilo méně proměnlivou tvář, než tomu bylo v sobotu, ale v první desítce se odehrálo více dramatických věcí, než tomu bylo o den dříve.

Na prvním místě začal jako lídr Jan Černý (Škoda Fabia R5), ale vydržel tam dvě erzety. Při prvním průjezdu nejdelší rychlostní zkouškou soutěže (RZ16 a RZ19) Radostín, která měří 21,68 kilometrů, se vrátil na první místo Rovanperä.

Statečně si vedl Štěpán Vojtěch s Peugeotem 206 WRC z roku výroby 1999. V průběhu soutěže neměl problém jezdit časy na měřených testech do desátého místa (povedlo se mu to jedenáctkrát) a po RZ 18 byl dokonce na osmé příčce. Při druhém průjezdu nejdelší erzetou Radostín (21,68 km) mu však „odešlo“ turbodmychadlo. Ztratil 1:57,6 minuty a ke své smůle klesl z osmé na jedenáctou pozici.

Na začátku druhého dne byl před startem RZ14 rozdíl jezdci továrního týmu Škoda Motorsport rozdíl 5,1 sekundy. Druhý byl Kalle Rovanperä a třetí Jan Kopecký, který mohl kalkulovat s tím, že jeho severský parťák nebere body do hodnocení mistrovství republiky. Oba se rychle dostali před Jana Černého a při prvním průjezdu nejdelší zkouškou byl rychlejší Kopecký. Stále však měl manko 5,5 sekundy.

Rozhodnutí padlo při opakovaném průjezdu nejdelším úsekem. Kopecký byl pátý, když ztratil 11,1 sekundy na nejrychlejšího. Vysvětlil to logicky: „Začalo pršet, tak jsme se vykašlali na riziko. Pro nás jsou zásadní body do českého mistrovství.“

Rovanperä vyhrál i poslední zkoušku soutěže, kterou byla Staroměstská v ulicích Mladé Boleslavi. Na cílovou rampu si přivezl bez tří desetin náskok dvacet sekund při svém debutu na českých asfaltech. „Samozřejmě jsme z výsledku nadšení, protože není jednoduché sem přijet poprvé a porazit Jana. Byla to skvělá rallye. Erzety tady byly pěkné. Rychlé, ale dobré. Nevěřil bych, že můžu být na zdejších tratích hned tak rychlý,“ radoval se Rovanperä.

Kopecký byl rovněž spokojený. Vrátil se na první místo v národním mistrovství. „Z pohledu českého šampionátu je to dobrý výsledek, dnešní souboj s Kallem mě ale trošku mrzí. Chtěl jsem do toho jít naplno, ale on byl vždy o fous rychlejší,“ řekl Kopecký a dodal: „Na druhou stranu jsme úkol vyhrát český šampionát splnili, s tím jsme spokojeni. Kalle nám všem ukázal, že se sem dá přijet a napoprvé vyhrát. Je to opravdu supertalent.“

 

Konečné pořadí Rallye Bohemia

1. Rovanperä, Halttunen (Fin./Škoda Fabia R5) 1:37:27,2; 2. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) +19,7; 3. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) +1:09,1; 4. Wagner, Stein (Rak./Škoda Fabia R5) +2:42,3; 5. Štajf, Havelková (Volkswagen Polo GTI R5) +3:07,7; 6. Jakeš, Machů (Škoda Fabia R5) +3:27,5; 7. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) +5:02,6; 8. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia R5) +5:29,0; 9. Vlček, Krajča (Hyundai i20 R5) +6:03,4; 10. Cvrček ml., Prokorát (Škoda Fabia S2000) +6:13,2; 11. Š. Vojtěch, Ernst (Peugeot 206 WRC) +6:38,3; 12. Sýkora, Palivec (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) +8:04,4; 13. Kalista, Neumann (Mitsubishi Lancer Evo IX) +8:32,4; 14. Šikl, Pecina (Mitsubishi Lancer Evo VI) +9:50,9; 15. Hrobský, Štěpán (Mitsubishi Lancer Evo IX) 11:28,5.

Průběžné pořadí mistrovství ČR (po 5 z 6 soutěží):

1. Kopecký (Škoda Fabia R5) 221; 2. Mareš (Škoda Fabia R5) 190; 3. Černý (Škoda Fabia R5) 153; 4. Pech (Ford Fiesta R5) 152; 5. Štajf (Volkswagen Polo R5) 128; 6. Dohnal (Ford Focus RS WRC 06) 79; 7. Jakeš (Škoda Fabia R5) 75; 8. Březík (Škoda Fabia R5) 61; 9. Odložilík (Škoda Fabia R5) 60; 10. Vlček (Hyundai i20 R5) 57.

Zdroj a foto: auto.cz

Čtenářská diskuze