Pech přerušil Kopeckého vítěznou sérii

Václav Pech (Ford Fiesta R5) vyhrál 54. ročník Rallye Šumava Klatovy, která byla druhým podnikem mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Druhé místo obsadil obhájce titulu Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) a skončila tak jeho neuvěřitelná šňůra 24 vítězství v řadě.

jje_d3s_5741KOSTELEC N. O. - Kopecký sice na začátku druhého dne vedl, ale po defektu pneumatiky se propadl na čtvrtou pozici, kterou vylepšil na druhou v cíli. V sobotu 12. července 2014 vyhrál Jan Kopecký Rallye Bohemia, tehdy ještě s vozem Škoda Fabia S2000. Vítězil až do soboty 27. dubna 2019. Jeho série vítězství trvala celkem 4 roky, 9 měsíců a 15 dní.

Václav Pech se naposledy dočkal výhry v českém mistrovství v polovině října 2018, kdy zvítězil na Rallye Příbram. V šampionátu 2019 mu podle předběžných výsledků patří druhé místo těsně za Janem Kopeckým.

Rozhodl všechno hřebík?

Začátek druhého dne začal podle obehraných not. V sedmé zkoušce byl nejlepší sice Václav Kopáček (Škoda Fabia R5), ale Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) navýšil svou časovou převahu na Václava Pecha (Ford Fiesta R5) na 52,7 sekundy. Všechno vypadalo, že si Kopecký bez problémů dojede pro pětadvacáté vítězství řadě. Ostatně, tak jsme to předběžně předpovídali v hodnocení prvního dne rallye.

Drama začalo psát svůj scénář na nejdelší zkoušce sobotního programu s názvem Strašínská (19,29 km). Vedoucí Kopecký měl defekt, měnil kolo a ztratil 1:36 minuty na Pecha, jenž erzetu vyhrál. A právě plzeňský jezdec se dostal na první místo aktuálního pořadí. Kopecký se propadl na čtvrtou pozici s mankem 43,3 sekundy na Pecha.

V servisní zóně v Janovicích nad Úhlavou se Jan Kopecký před závěrečnými třemi rychlostními zkouškami vyjádřil k aktuální situaci následovně: „Stalo se to zřejmě na začátku erzety ve vyjeté koleji a podle toho, jak jsme prohlíželi gumu, muselo jít asi o hřebík. Trvalo asi tři kilometry, než jsem se ujistil, že se jedná o defekt, protože vzduch ucházel hodně pomalu. Poté jsem musel počkat, až vyjedeme na kopec, aby nám ve stoupání nespadlo auto z heveru. Pokračovat na defektu nešlo, protože by mohlo dojít k většímu poškození auta. Pokud bychom jeli se speciálem WRC, tak bych si troufal ztrátu stáhnout, ale v současné situaci to asi nevyjde. Václav je hodně rychlý a navíc to tady zná.“

Když se vydaly posádky na poslední část čtyřiapadesátého ročníku, čekaly je čtyři rychlostní zkoušky o celkové délce 43,39 kilometrů. První tři jezdci byli srovnáni v těchto rozestupech: 1. Václav Pech (Ford Fiesta R5) 1:09:00,4; 2. Filip Mareš (Škoda Fabia R5) +17,7; 3. Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) +40,4.

„Mám samozřejmě z výhry radost. Na jedné z posledních zkoušek sice spadlo trochu vody, ale s tím jsme počítali. Penalizace za retardér v poslední zkoušce nebyl pro nás problém. Byli jsme soustředěni až do poslední vteřiny rychlostní zkoušky,“ řekl v cíli spokojený Pech.

 

Konečné pořadí 54. Rallye Šumava Klatovy

1. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) 1:32:19,0; 2. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) +12,7; 3. 3. Mareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) +18,3; 4. Kopáček, Rendlová (Škoda Fabia R5) +53,0; 5. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) +1:05,9; 6. Štajf, Havelková (Volkswagen Polo GTI R5) +1:51,3; 7. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia R5) +2:41,8; 8. Březík, Omelka (Škoda Fabia R5) +2:44,3; 9. Hrobský, Štěpán (Mitsubishi Lancer Evo IX) +8:52,7; 10. Kalista, Neumann (Mitsubishi Lancer Evo VI) +9:08,2; 11. Wagner, Stein (Rak./Opel Adam R2) +9:18,9; 12. Janota, Novák (Porsche 997 GT3) +9:42,8; 13. Šikl, Pecina (Mitsubishi Lancer Evo IX) +9:55,2; 14. Stejskal jr., Viktora jr. (Renault Clio RS R3T) +10:34,5; 15. Dohnal, Švec (Peugeot 208 R2) +10:40,3.

Zdroj a foto: čtk.

Čtenářská diskuze