Na české silnice přichází Škoda Kamiq. Bohatě vybavený crossover bude prodávat Autocentrum MATRIX

ALSASKO/KVASINY – Orlický týdeník si vyzkoušel, jaké to je řídit nové auto od Škodovky.

Nový přírůstek do rodiny je zde. Automobilka Škoda představila nový model Kamiq, který bude od 4. září možné koupit i v Autocentru MATRIX v Lipovce. První crossover mladoboleslavské značky, který stojí na stejné platformě jako Škoda Scala, Seat Arona nebo Volkswagen T-Cross, nabízí prostornou kabinu, bohatou výbavu, ale také překvapivě úsporný motor. To všechno si redakce Orlického týdeníku ověřila na dvoudenním testování v krásných lokalitách francouzského Alsaska a na serpentinách pohoří Vogézy.

Kamiq je již třetím členem SUV modelů značky Škoda a stejně jako oni jeho název končí na Q. Jméno samotné je potom odvozeno od jazyka Inuitů, ve kterém znamená, že něco padne jako ulité. A pro mnoho motoristů by tento název mohl být skutečně výstižný.

Kamiq, stejně jako větší kolegové Kodiaq a Karoq, nabízí prostorný interiér a díky vyšším sedadlům se do něho lépe nastupuje. Rozvor náprav v hodnotě 2 639 mm je větší než u Škody Karoq, a proto si dostatečného pohodlí dopřejí i cestující na zadních sedadlech. Kufr nabízí solidních 400 litrů. Vyšší světlá výška zase umožní pohodlnější jízdu terénem. Ale do ničeho divokého se určitě nepouštějte, crossover Kamiq je spíše městské auto.

Po příletu do švýcarské Basileje zaměstnanci Škodovky novinářskou delegaci uvedli hned k přistaveným vozům. S kolegou z Mladé Fronty Bohumilem Brejžkem jsme si vybrali světle černou variantu s litrovým motorem o výkonu 85 kW a manuální převodovkou. Shodli jsme se, že manuální řazení bude v četných serpentinách Vogéz větší zábava. A skutečně tomu tak bylo.

Na první dojem si řidič připadá, že sedí v jiném mladoboleslavském modelu – Scale. Interiér je především díky nepřehlédnutelnému displeji skutečně v podstatě totožný. Chybí mi ale tlačítko na vypínání systému motoru start-stop, na které jsem zvyklý třeba z nové Fabie. No nic, člověk se bude muset přizpůsobit. Sedadlo, volant a zpětné zrcátko jsou rychle nastaveny do požadovaných poloh a sedí se mi velmi pohodlně. Můžeme vyrazit na horskou etapu, která končí v téměř třísettisícovém Štrasburku, domovu Evropského parlamentu.

Jak už to u dnešních aut bývá, i Kamiq je plný různých bezpečnostních prvků. Na zpětných zrcátcích je na vnitřní straně indikace auta v mrtvém úhlu. Nechybí ani tolik inzerovaný asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu. Neznalí věci si musí chvíli zvykat, ale to dlouhý čas nezabere.

Kamiq má o 39 mm vyšší podvozek než Scala a jezdí se s ním pohodlně a bez větších problémů. V zatáčkách sedí škodovácká novinka výborně a věřte mi, že ji neustálé kroucení volantem na serpentinách Vogéz skutečně prověřilo. Navíc pršelo, takže jsme podvozek na platformě MQB-A0 skutečně vyzkoušeli.

Asi sto čtyřicet kilometrů za volantem benzinového litru naměřilo ve dvou lidech příjemnou spotřebu 5,6 litru. I to je důvod, proč reklamní slogan Škody Auto k novému vozu – Budete si rozumět – může skutečně vycházet z reality. Nový vůz si navíc podle informací ČTK již objednalo na 1 600 zákazníků.

V základní verzi s litrovým benzinovým motorem o výkonu 70 kilowattů vychází Kamiq na 379 000 korun, s bohatší výbavou potom na necelých 410 tisíc korun. Na Rychnovsku si budete moci nový přírůstek značky Škoda vyzkoušet již od 4. září v Autocentru MATRIX Lipovka.

Čtenářská diskuze