Kontrola zájezdových autobusů ukázala u většiny nedostatky

REGION – Královéhradečtí policisté krajského dopravního družstva společně s příslušníky Celní správy ve středu 5. června uskutečnili kontrolu vozidel příležitostné osobní dopravy, tedy zájezdových autobusů. Zamířili přitom do obce Adršpach na Náchodsku, která je díky světoznámému Skalnímu městu oblíbenou turistickou destinací a autobusy tam ročně přivezou tisíce turistů z různých koutů Evropy. Policisté a celníci se zajímali o to, jak a zda vůbec, přepravci dbají na bezpečí svých pasažérů. Předmětem jejich zájmu byl technický stav autobusů, výbava (hasicí přístroje, kladívka na nouzové otevření oken), dodržování sociálních předpisů (doba jízdy, nařízené přestávky) a samozřejmě veškeré doklady, potřebné k řízení a jízdě se zájezdovým autobusem.

bus-185964

Ilustrační foto: Pixabay.com

„Za dobu konání akce, mezi 10. a 15. hodinou, na centrálním parkovišti u vchodu do skal zkontrolovali dvě desítky autobusů, převážně zahraničních. Pouze pětina z nich měla vše v pořádku. Největší pochybení muži zákona zjistili u dodržování evropských směrnic pro přepravu, konkrétně při předkládání Jízdního listu EU – podle nařízení evropské rady č. 361/2014. V tomto dokumentu musí mít přepravce uvedeny údaje o firmě, odkud a kam zájezd směřuje, počet osob, registrační značku a další údaje, které pak mohou orgány státní správy jednotlivých zemí jednoduše zkontrolovat,“ uvedl mluvčí policie Eva Prachařová.

Z 20 zkontrolovaných autobusů a jejich řidičů u 15 z nich shledali pochybení, za které řidičům uložili 8 kaucí po 10 tisících korunách a 7 kaucí ve výši 5 000 korun pro každého řidiče. Největší chyby vykazovali přepravci u předkládání Jízdního listu EU, kdy buď neměli tento doklad vůbec, nebo policistům předkládali ke kontrole jak prvopis, tak i kopii, která však měla zůstat v domovské firmě. Další zjištěné nedostatky se týkaly převážně sociálních předpisů, konkrétně nedodržování stanovených přestávek a doby jízdy, jejichž ignorování často vede k únavě, přepětí organizmu a vyšší pravděpodobnosti účasti na dopravní nehodě.

Čtenářská diskuze
Tags: ,