Hejhalovi ukončili sezonu ve Vsetíně

Nedlouho po vydařené premiéře Petra a Martina Hejhalových z Dlouhé Vsi s novým vozem Škoda 130LR, vám přinášíme další reportáž tentokrát z posledního závodu MČR v rallye historických automobilů, který se konal ve Vsetíně.

Vs zk_imgp5351RYCHNOV N. K. - Po posledním startu byl čas pouze na opravu stávkující převodovky, jinak na novém voze, kromě základní kontroly, nebylo potřeba nic měnit. Bratři se tak mohli těšit na náročné tratě vedoucí převážně v Hostýnsko-vsetínských horách, které jsou charakteristické svým převýšením a náročnými technickými nepřehlednými sjezdy na „srdce“.

Jednodenní soutěž byla postavena na tradičních 7 rychlostních zkouškách (RZ) měřících celkem 70 km. Páteční psaní rozpisu proběhlo za krásného až letního počasí bez jakýchkoli komplikací. Velkým otazníkem však byla předpověď počasí na sobotu. Všechny dostupné stanice předpovídaly odpolední déšť.

Ranní start již proběhl za zrádného chladného počasí, proto Petr na první RZ začal raději opatrně a tak jejich škodovce patřilo v úvodu 8. místo celkově, 11vt. za prvním ve třídě a zároveň smolařem Šimurdou, který musel po požáru motoru ze soutěže odstoupit. Skvěle zajeli Hejhalovi na RZ2. Nestačili zde pouze na Ford Neumana a Ladu VFTS Černého, na kterého ztratili jen 1,8vt. a to je posunulo na povzbudivé 4. místo absolutně.

Po RZ3 o jedno místo klesli a tak chtěli zabojovat hned na té následující. Bohužel, hned po startu do RZ4 se motor rozběhl jen na tři válce a bylo po nadějích na dobrý výsledek.

„S bráchou jsme se dohodli přímo na RZ zastavit a vůz opravit. To se nám také povedlo, ale je jasné, že se ztrátou, která při opravě narostla na hrozivých 9 min., jsme mohli na dobrý výsledek zapomenout,“ líčil problémy při rally Martin Hejhal.

Motivací pro ně však zůstalo, zajet nějaké dobré časy v RZ. A to se také dařilo. Hned na další RZ5, na které již začalo drobně pršet, zajeli Hejhalovi opět 3. čas. V následujícím servise si Petr nechal na poslední dvě RZ obout mokré pneumatiky. Bohužel RZ6 musela být zrušena kvůli havárii soudobého vozu, ale na poslední RZ sezony, kde již vydatně pršelo si Hejhalovi třetí místo v RZ zopakovali. „Samozřejmě nás ten drobný problém s motorem mrzí, navíc když se nám dařilo zajíždět celý den tak pěkné dílčí časy. Ale alespoň jsme soutěž mohli dokončit v plném tempu a otestovat sebe a stále ještě novou techniku na příští sezonu. Ale škoda. Body za první místo ve třídě by se při naší letošní skromné účasti hodili. Tak snad příště,“ zhodnotil soutěž Petr.

Soutěž historiků opanoval bezchybný Neuman s Fordem Escort RS Cosworth, po problémech Černého s alternátorem na jeho Ladě VFTS se na druhé místo posunul Frei (Lada VFTS) se ztrátou +1:41.4min. a třetí místo si udržel Jurečka (Subaru Impreza 555), kterému chybělo na lepší umístění ještě o 5,7 vt. více.

Hejhalovi se v premiérové sezoně 2018 umístili v kategorii IV z 35 posádek na 13. místě a ve třídě E5 jim patří 4. příčka.

„Nezbývá, nežli se těšit s našimi partnery ASSA ABLOY Rychnov nad Kněžnou, AUTOSKLO SERVIS Rychnov nad Kněžnou a RENOVAK Kostelec nad Orlicí na příští sezonu 2019. Rádi bychom ještě poděkovali našim rodinám, dále Miroslavu Faltysovi a jeho rodině za nové týmové zázemí a skvělou podporu,“ říkají závěrem bratři Hejhalovi.

Čtenářská diskuze