Hejhalovi končili sezonu na Rallye Vsetín

Foto: Archiv Martina Hejhala.

Foto: Archiv Martina Hejhala.

 

Překvapivě až teď na konci sezony mistrovství ČR v rallye historických vozidel píšeme poprvé v tomto roce o účasti posádky Petra a Martina Hejhalových. A proč tomu tak je? Kluci Hejhalovi z Dlouhé Vsi mají za sebou ne příliš povedenou sezonu.

DLOUHÁ VES - Vše začalo v dubnu „upadlým“ ventilem týden před startem Vltava rallye v Klatovech. Bratrům se přesto do soutěže podařilo odstartovat, ale již po třetí rychlostní zkoušce (RZ) museli odstoupit, tentokrát pro vadnou ventilovou pružinu.

Plánovaný start v květnové Rallye Český Krumlov dopadl ještě hůře. Spolujezdec Martin si krátce před soutěží zranil rameno a nemohl startovat. Petrovi se podařilo narychlo sehnat náhradní spolujezdkyni, ale i tak mu start do soutěže nebyl dopřán. Při posledním testu před soutěží došlo opět k poškození ventilu a následné destrukci narychlo poskládaného motoru.

Foto: Archiv Martina Hejhala.

Foto: Archiv Martina Hejhala.

 

Spravit chuť z průběhu sezony si chtěli Petr s Martinem na červencové Rallye Bohemia v Mladé Boleslavi. Bohužel, již při úvodním prologu v České Lípě je překvapila neznámá závada karburátorů, kdy se vůz nechtěl z ostrých zatáček vůbec rozjíždět. Toto trápení nakonec vyvrcholilo dalším odstoupením tentokrát po RZ4, kdy se přes poškozený sací kanál dostala do motoru voda.

Po té vší smůle si dala posádka pauzu a vše důkladně zrevidovala. Nakoupila nové díly a Petr postavil nový motor, který úspěšně vyzkoušel na stále populárnější domácí akci zvané Čendova RZtka nedaleko Lipovky.

Bratři Hejhalovi tak věřili, že jsou opět důkladně připraveni na start do posledního podniku sezony ve Vsetíně. Pořadatelé připravili pro posádky sedm RZ měřících 70km. Poté, co ustoupila ranní mlha, panovalo nad Vsetínskými vrchy krásné podzimní slunečné počasí, z čehož mělo radost velké množství diváků.

Bratři odstartovali do soutěže nečekaným třetím nejlepším časem mezi „historiky“, a když na RZ2 zajeli pátý čas, přijeli do první servisní zóny na 4. místě absolutně. Vůz fungoval skvěle a tak si Petr jen nechal nazout tvrdší gumy. Následoval první průjezd nejdelší 12,5 km dlouhé RZ3 Jabloňová. Vše probíhalo hladce až do okamžiku, kdy se posádka přiřítila na „vytočenou pětku“ ke zpomalovacímu retardéru. Když Petr začal brzdit, auto šlo do nekontrolovaného smyku, což po kolizi s balíkem slámy odnesly naštěstí jen oboje spolujezdcovi dveře. Posádka se ztrátou 30vt. pokračovala do cíle RZ, kde zjistila důvod incidentu. Na brzdovém pedálu bylo posunuto táhlo rozložení brzdného účinku na zadní kola. Posádka vše dala do pořádku a vyrazila do dalších bojů. Na RZ4 zajeli Hejhalovi sedmý a na RZ5 pátý čas a drželi před druhým servisem 6. místo celkově se ztrátou 0,4vt. na Jurečku se Subaru. Šrámek na BMW 318 iS na ně ztrácel 12.9 vt.

Foto: Archiv Martina Hejhala.

Foto: Archiv Martina Hejhala.

 

V servisní zastávce mechanici vše důkladně zkontrolovali a šlo se do finále. Hejhalovi si užívali konečně fungujícího vozu a drželi svižné tempo. Radost už jim nemohla překazit ani porucha řazení asi kilometr před cílem poslední sedmé RZ. Sice byli nuceni dojet na cílovou rampu pouze na třetí rychlostní stupeň, ale nadšení z první letos dokončené soutěže bylo obrovské. Hejhalovi se umístili na 5. místě celkově, jen 20vt. za Subaru Jurečky, a 1. místě ve své objemové třídě.

Hejhalovi by rádi poděkovali všem, kteří je i v nevydařené sezoně podpořili. Díky patří především mechanikům – rodině Faltysových a firmám ASSA ABLOY Rychnov, AUTOSKLO SERVIS Rychnov nad Kněžnou a RENOVAK Kostelec nad Orlicí.

Vítězem soutěže se zaslouženě stala posádka Neumann/Hlavatý s vozem Ford Escort RS Cosworth, druzí o 1:05.2 min. skončili Kotrmon/Krečman na stejném voze a o další 1:15.6 min. zpět zaostal na třetím místě Hustý/Kouřil s vozem Mercedes-Benz 190 E.

Čtenářská diskuze