Bratři Hejhalovi se stali vítězi ve třídě „CO“

Znovu po dlouhých osmi letech přivítalo ve dnech 11. – 12. července město automobilů Mladá Boleslav peloton posádek startující do mistrovství České republiky historických automobilů. O tom, že zařazení této, po všech stránkách atraktivní, soutěže vzbudilo u posádek velké nadšení, svědčí dvaatřicet startujících, což je druhý největší počet za posledních dvacet let.

mbIMG_7418MLADÁ BOLESLAV - Tuto soutěž pamatuje z let 2005 a 2006 i Škoda 110 bratří Hejhalů a tato dlouhoveská posádka si návrat „bohemky“ rozhodně ujít nenechala.

Již samotný trénink byl nezvykle velmi náročný. Navíc tréninkové vozy jsou od tohoto roku nově vybaveny jednotkami GPS a jakékoliv překročení rychlosti se tvrdě trestá. Pořadatel naplánoval seznámení s tratí pouze na jeden den a posádky končily až po půlnoci notně unavené. Ono třikrát projet trať Rallye Bohemia měřící 517 km, když rychlostní zkoušky (RZ) měří 151 km, není pouhou projížďkou Jizerskými horami a okolím Mladé Boleslavi.

„Přestože se nad servisní zónou honily do poslední chvíle před startem mraky, páteční etapa odstartovala za pěkného počasí jezdci ne příliš oblíbenou RZ vedoucí centrem města plného obrubníků,“ popsal nám začátek rally Martin Hejhal.

Hejhalovi začali šestnáctým časem celkově, když se museli smířit s nepříjemností v podobě vypadávajícího prvního rychlostního stupně, což je pronásledovalo celou soutěží. Na druhé RZ překvapilo většinu posádek zrádně vytahané bláto od soudobých vozů. Na třetí RZ  Skalsko-Vinec měli Hejhalovi špatné vzpomínky, když zde v minulosti nechtíc, zavěsili svoji Škodu na lano ohrazující jednu ze serpentin.

mbBALC4480Naštěstí se minulost neopakovala a Petr, i když s notným respektem, projel tuto RZ ve čtrnáctém čase a před prvním servisem byli Hejhalovi ve své třídě jen o 0,5vt. za vedoucím Křišťanem (Š 110). Na 1.RZ přišli Hejhalovi na jedné z nerovností o jedno z přídavných světel, ale nijak je to na posledních dvou pátečních nočních RZ nezbrzdilo. Soustředili se na souboj s Křišťanem, a když za nimi na RZ4 zaostal o 6,2vt a na RZ5 dokonce o 12vt., ocitli se po první etapě na 9. místě celkově a prvním ve třídě „CO“. Soutěži vévodil Kalista se Subaru. Překvapivě ztrácel Krejča (Š130LR), který byl až na 7. místě.

„Sobotní etapa se jela v okolí Tanvaldu, Železného Brodu a Hodkovic nad Mohelkou. Kdo tuto oblast zná, jistě tuší, jak technické a náročné tratě na posádky v sobotu čekaly. Mezi startující se také vrátily v pátek odstoupivší posádky, a i ony měly zájem o body za sobotní etapu,“ říkal před startem druhého dne Martin Hejhal.

Hejhalovi ihned začali svádět jednoetapový souboj se Štolfou (Š130L). Nejlépe se jim dařilo na méně kopcovité RZ8 Sychrov, kde zajeli v prvním průjezdu osmý čas o 0,3vt. před Štolfou. Bývalý tovární jezdec Škody na ně ztrácel 4,6vt. V celkovém pořadí byli Hejhalovi zatím sedmí 9,3vt. za vozem BMW Bělohradského.

Po třicetiminutovém servisu se pokračovalo druhými průjezdy RZ. Na RZ9 Hejhalovi překvapivě přeskočili o 0,2vt. Bělohradského, který jim to hned na další RZ10 vrátil i s úroky a odskočil na 22,5 vt. Na RZ10 dokázal Štolfa, že se jen tak nevzdá a zaútočil.  Porazil Hejhalovi o 12vt.a v hodnocení sobotní etapy je přeskočil o 2,2vt.

Ti, dobře informováni, si to nemohli nechat líbit. Na předposlední RZ11 Sychrov II pustili svoji Škodu 110 pěkně z kopce, zrychlili se oproti prvnímu průjezdu o 14vt., zajeli pátý čas absolutně, ale také zrychlujícího Štolfu porazili pouze o 1,2vt. a muselo rozhodnout až na poslední městské RZ12 okolo obchodního centra Bondy v Mladé Boleslavi.

mbBALC4779Na tuto RZ si Hejhalovi příliš nevěřili. V servisu ještě odlehčili vůz o rezervní kolo a nádobku na ostřikovače a šlo se na to. V záběru kamer České televize pak zajeli na poslední RZ12 pátý čas absolutně o 2,3vt. před Štolfou, což jim stačilo, aby ho v sobotní etapě porazili o pouhých 1,3vt. V celkové klasifikaci soutěže vybojovali Petr a Martin Hejhalovi skvělé 5. místo jen 17,6vt. za Bělohradským. Ve třídě „CO“ nakonec zvítězili před Křišťanem o více než tři minuty.

„Zajímavý boj se odehrál také na špici soutěže.  Poté, co v sobotní etapě odstoupili průběžně vedoucí Kalista a následně Petrášek, zavelel k útoku z počátku nevýrazný Krejča. Na RZ11 Sychrově nadělil doposud vedoucímu Karlíkovi (LADA VFTS) a druhému Knížkovi (Škoda Favorit) přes 20vt. a nečekaně se tak před koncem soutěže ocitl ve vedení, což si již nenechal ujít. Karlík nakonec v cíli ztratil 7,2vt a Knížek 7,7vt.,“ zhodnotil dramatický závěr rally Martin Hejhal.

Foto: Robert Balcar

Čtenářská diskuze