Bratři Hejhalové zvládli dva závody

ZL IMG_1576Leckdo si již mohl myslet, že bratři Hejhalovi z Dlouhé Vsi po odjetí jubilejní dvacáté sezony v mistrovství ČR v rallye historických vozidel svou Š110 definitivně zakonzervovali.

RYCHNOV N. K. - Ovšem po více než devítiměsíční přestávce, způsobené přípravou nové techniky pro příští sezonu, neodolali pořadatelům slavné Barum Rallye a rozšířili tak již početné pole 49 startujících posádek.

Sedm rychlostních zkoušek (RZ) jedoucích se po sobotních tratích slavnější soutěže soudobých vozů měřilo 93 kilometrů. Každý znalý fanoušek jistě dobře zná RZ Semetín či Troják, perly českých tratí. Zde jezdec nemá ani vteřinu na oddech a s napjatýma ušima očekává včasnou informaci od spolujezdce. Soutěž se navíc končila za tmy.

Začínalo se tradiční okruhovou RZ v centru Zlína, kde na každého jezdce čeká skvělá atmosféra tisíců nadšených diváků. Hejhalovým byla tato páteční RZ vhod na rozjetí po dlouhé pauze. Jejich malorážka Š110 zde sice neměla valnou šanci na úspěch, přesto fungující auto a 31. zajetý čas potěšil.

Po dlouhé noci a vydatném spánku se na první sobotní RZ2 posunuli Hejhalovi o tři místa vpřed. Následoval obávaný Semetín a RZ4 Troják.  Jako nepříjemný „bonus“ lze označit rozbitý interkom před RZ3, a tím zhoršená komunikace mezi Petrem a Martinem. Bratři do těchto těžkých podmínek vlétli s velkou chutí a hned z toho byl 17. čas absolutně a posun na 20. příčku, 6.4vt. za Bezemka (Š130L).

Následovala první servisní zastávka, kde se bohužel stávkující interkom nepodařilo opravit. Soutěž pokračovala diváckou RZ u Slušovic, která byla pohromou pro několik kandidátů na vítězství. Vedoucí Krejča i Enge zde odstoupili pro poruchu převodovky. Hejhalovi na této RZ trochu odlehčili svůj vůz, když po diváckém skoku pokračovali již bez zadního okna. Šestnáctý zajetý čas zajistil posun na stejné pořadí celkově se ztrátou 20vt. na Bezemka. Při dalším servisu už přišla řada na světelnou rampu. Odvážní mohli zaútočit. Zbývaly poslední dvě RZ po valašských kotárech, do kterých dali Hejhalovi vše.

ČRZ (15)

Rozpis seděl, vše vycházelo. O tom svědčí i 11. zajetý čas na RZ6 Semetín. Dařilo se však i Bezemkovi, když odskočil Hejhalům na 25vt. Rozhodovalo se tak až za poslední fotobuňkou 22km dlouhé RZ7 Troják. Smolařem byl Štuksa, který ve velké rychlosti trefil srnu a notně rozčísnul předek svého Favorita.  Hejhalovi si průjezd poslední RZ opravdu užili. Sice po skoku u Vlčkové nechali na silnici další skleněnou část svého vozu, dvě přídavná světla, k tomu nepatrně ztratili, když dojeli před cílem Čuřína s Favoritem, ale nasazené tempo jim zaručilo skvělý osmý čas. To je vymrštilo na 11. místo absolutně. Ve své třídě Hejhalovi zvítězili. Bezemek nakonec v celkovém součtu po jezdecké chybě na Hejhalovi ztratil 12vt.

Vítězství v soutěži historiků po dramatickém průběhu vybojoval Budil na BMW, druhý skončil zahraniční host z Francie Chieusse Paul na Renaultu 5 Turbo +01:01.9min. Jako třetí se na bednu probojoval Polák Makuchowski K. s Hondou Civic Vti  + 01:11.3min.

ČRZ (9)

Po skončení Star rallye zbylo jen několik málo dní na to, dát po těžké soutěži ve Zlíně vůz Škoda 110 opět do formy. Trochu se muselo svářet, trochu lakovat, ale start na domácí stále populárnější a skvěle organizované akci nazvané Čendova RZtka se bratrům Hejhalovým stihnout podařilo. Druhý ročník této akce jedoucí se na počest tragicky zesnulého „Čendy“ Martina Vodehnala měl jeden pětikilometrový úsek nedaleko Škoda Auto Kvasiny. Díky tomu, že se neměřil čas, jednalo se především o „šou“ pro diváky, kteří mohli celý den za krásného počasí obdivovat průjezdy pestrého, bezmála čtyřicetičlenného, pole soudobých i historických vozů. Mnoho z nich navíc využilo možnost poprvé usednout na horké sedadlo spolujezdce. I Hejhalovi se snažili divákům vyjit vstříc. Ani malá nehoda chvíli před koncem RZtky, kdy se Petrovi nečekaně v plné rychlosti otevřela přední kapota a on byl nucen nekontrolovatelně zaparkovat Škodu 110 do příkopu, na vydařené akci nic nepokazila. Po rychlé opravě vozu si výjimečně stihl pocit jezdce vyzkoušet i jeho dlouholetý spolujezdec bratr Martin. „Díky za vydařenou akci, Rudo Zahradníku. Máš skvělý profesionální tým pořadatelů,“ pochválil skvěle připravenou akci Martin Hejhal.

Čtenářská diskuze